مخفی شدن متن با یک کلیک

شاید توی سایت ها با فرم هایی برخورد کرده باشید که توی اون فرم ها نوشته ای در قسمت نام و متن فرم هست که وقتی روی نوشته کلیک می کنی نوشته میره و با کلیک شما در فیلد دیگه نوشته بازم سر جاش بر می گرده مگر اینکه چیزی توش نوشته باشی. این طریقه ی قرار گرفتن فوکوس هست. که با کلیک ماوس و زدن مثلا دکمه ی tab ایجاد میشه.

مثل نمونه ی زیر:





برای این کار از کدهای زیر استفاده کنید:

این کد ها برای فیلد نام هست:

<input type="text" name="name" id="your-name" tabindex="1"

 value="نام" onfocus="if (this.value == 'نام') {this.value = '';}" 

onblur="if (this.value == '') {this.value = 'نام';}" />

این کد ها برای فیلد متن :


<textarea rows="5" cols="40" name="text" tabindex="4" onfocus="if 

(this.value == 'متن پیامتان را اینجا بنویسید') {this.value = '';}" onblur="if 

(this.value == '') {this.value = 'متن پیامتان را اینجا بنویسید';}">متن پیامتان را اینجا بنویسید</textarea>

منتظر نظرات و درخواست ها و پیشنهادات شما هستم .

موفق باشید.

نظرات 4 + ارسال نظر
من دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ب.ظ

سلام ممنون از وبلاگتون نظر خاصی فعلا ندارم چون تازه اشنا شدم با وبلاگتون ولی مطالبش مفیده ادامه بدین ممنون

خیلی ممنون ، نظرات شما برای من مایه ی امید هست که بهتر و بیشتر بنویسم.

رضا جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ق.ظ http://www.micro-avr.blogfa.com

سلام عزیز
از اینکه اومدی ونظر دادی ممنونم
شما هم وبلاگ خوبی داری واقعا کمک خوبی میکنی به وبلاگ نویسان
خسته نباشید
حتما مزاحمتون میشم اگه کد وبلاگ خواستم.

عرفان دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ق.ظ http://emsoft.vcp.ir

سلام بخدا با اجازه ی دوستان بهت نمره ی 20 میدم دستت خوش داداش

سلام
من هم باید نمره ی 20 به شما بدم
مطالب وبلاگ شما هم خیلی خوبه

رهرو یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:01 ب.ظ http://rahro14.ir

ممنون ، استفاده کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد