ساخت جدول با div و css

من در پست های قبلیم در این مورد نوشته بودم ولی این پست چیز دیگه ای هست. 

<html> 

<head> 

<title>div</title> 

<style> 

.mokaab { 

width:254px; 

height:20px;

border:1px #CCCCCC solid; 

padding:3px; 

.sotone-chap { 

width:120px; 

float:right; 

text-align:center; 

border:1px #CCCCCC solid; 

margin:1px;

}

.sotone-rast { 

width:120px; 

float:left; 

text-align:center; 

border:1px #CCCCCC solid; 

margin:1px; 

}

</style> 

</head>

<body> 

<div class="mokaab"> 

<div class="sotone-chap">ستون سمت راست</div>

<div class="sotone-rast">ستون سمت چپ</div> 

</div>

</body> 

</html> 

اول امدم با نشانه گذاری mokaab. در خطهای اول و دادن مشخصاتی چون رنگ و اندازه به خط زیر یه مکعب ساختم:

<div class="mokaab"> 

</div>

بعد امدم به همین شیوه دو تا مکعب دیگه هم داخل همین مکعب به همین روش ساختم و با float چپ و راست بودن مکعب ها رو مشخص کردم. اگه یه کم html کار کرده باشید یه نگاه بکنید متوجه می شید.

اینطور که شنیدم استفاده از div در ساخت جدول سرعت لود صفحه رو بالا می بره . و صفحه بهتر در جستجوی جستجوگر ها قرار می گیره.

اون هایی که منو دوست دارن نظر بدن . 

نظرات 18 + ارسال نظر
sedigh چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:21 ب.ظ http://www.iranit.dxd.ir

سلام . نمی دونم چطور ازتون تشکر کنم . فقط از خدا می خوام که دست منو گرفتی به زودی یه جایی دستتو بگیره که ..... . یه دفعه دیگه می یام و ماجرای خودمو به طور مفصل برای شما تعریف می کنم تا ببینین که چه کمک بزرگی کردین . ممنونم ازتون . با آرزوی موفقیت شما . به سایتم بیاین خوشحال می شم

عمار رهبر پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ب.ظ

سید دمت گرم خوب سر بچه های ملتو گرم کردی ها آفرین پسر خوب خوشم اومد

سیدمحسن موسوی جمعه 3 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 ب.ظ http://4dahmasoom.blogfa.com

سلام
خیلی جالب بود دستت درد نکنه

omid پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:08 ق.ظ

ممنونم . خیلی ساده و قابل فهم بود. تشکر می کنم :) دوست عزیز

سعیدLeon چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:06 ب.ظ http://it-programing.blogfa.com/

خسته نباشی
جالب بود

علی یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:06 ق.ظ

دست شما درد نکنه

lady64 سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:35 ب.ظ

مطلب خوبی بود ...ولی راستی اصطلاح کامل ترش کردید یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منظورتون رو متوجه نمیشم

lady64 یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:06 ب.ظ

سلام.یه سوال ؟ مگه div قابل جابجایی نباید باشه ؟
پس چرا من این نمونه کد شما رو که امتحان میکنم قابل جابجایی نیست ؟
من با قبلا با table کار میکردم اما میخوام این روش منسوخ شده رو کنار بزارم و با div کار کنم.میشه راهنمایی کنید.مرسی

منظورت رو از قابلیت جابجایی نمی فهمم.
اگه منظورتون راست و چپ و وسط هست که به این شکل هم میشه :
<div align="center"><div class="sotone-chap">متن</div></div>
این روش بهتره.

lady64 دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:09 ب.ظ

من خودم div رو اینطور استفاده کردم .
<div id="layer1">
this is test
</div>

بعد اینطور تعریف شده :
#layer1 {
overflow:visible;
position: absolute;
left: 207px;
top: 273px;
width: 267px;
height: 52px;
}

میخوام بدونم برای طراحی قالب سایت بجای جدول، از کدوم استفاده میشه ؟ روش شما یا من ؟
و اینطور div به صورت دستی و درگ قابل جابجایی هست و اصلا یکی از مزایای div نسبت به جدول هم همینه.منتها من هنوز اول راهم و دقیق نمیدونم چطور باید استفاده کرد.ممنون میشم پاسخ بدید

ببین استفاده برای ساخت قالب هم میشه از تیبل استفاده کرد و هم از div ولی div سرعتش بیشتره. شما توی گوگل سرچ کن در مورد مزایای دیو نسبت به تیبل برات موراد زیادی میاد.

جواد دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:58 ب.ظ

آقا دمت گرم

saeed سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ب.ظ

سلام عالی بود ممنون

حمیده جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:07 ب.ظ

سلام
من کد رو استفاده کردم و وقتی از بانک اطلاعات استخراج می کنم و باید توی جدول نشون بده و این جدول تکرار باید بشه خراب میشه و پله پله میشه . مثلا فکر کنید من می خواهم از بانک همه ی اخبار رو استخراج کنم و خاصیت ویرایش داشته باشد . هر خبری که استخراج میشه و جلویش امکان ویرایش گذاشتم اینجا ست که جدول تکرار میشه برای هر خبر وخراب میشه.

شما درست توضیح ندادید.
خب مسلما اگه مطلب رو از دیتابیس بگیرید به اندازه ی همون مطالب جدول ایجاد میشه چون متغییر این مطالب رو داخل جدول و داخل حلقه قرار دادید.
بهتره مشکلتون رو برای ایمیلم ارسال کنید یا توی چت بهم پیام بدید تا بهتر راهنماییتون کنم. پایین آمارگیر آیکن چت هست روش کلیک کنید و برام پیام ارسال کنید. اگه نباشم بعدا جواب میدم.
موفق باشید.

[ بدون نام ] یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:22 ب.ظ

دوستتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دارم

سهند سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:10 ق.ظ

دستت مرسی

مسعود جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:16 ق.ظ

شلام. نیاز مبرمی به کتاب برا اچ تی ام ال هس اگه وقت کنین و آموزشایی خیلی ساده وپر از توضیح برای هریک از کد ها با مثال های اجرایی را با ای بوک بسازین ارزشمنده منم ممنون می شم .توقع زیادیه ولی دانش وقدرت مسئولیت میاره . خسته نباشین. خیلی خوشم اومد ولی نمیتونم استفاده کنم چون اصلا زبان برنامه بلد نیستم عادت کردم هرچی رو با اصول یاد بگیرم.منتظر می مونم تا جوربشه

سعی می کنم یه بار که وقت کردم یه کتاب در این مورد بنویسم.

milad دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:14 ق.ظ

I love you very kam

متشکرم

alireza شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:36 ب.ظ

واقعا ازت ممنونم،خیلی بهم کمک کردی.

عاطفه جمعه 16 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 09:28 ب.ظ

سلام . من ا میخوام برای وب سایت مثل شما نظرسنجی بزارم ولی نمیدونم چطوری بسازمش

خب میتونید از سایت هایی مثل webgozar.com استفاده کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد