اجرای فایل های php

 برای اجرای فایل های php شما نیاز به برنامه ای برای این کار دارید برنامه ی mysql و

Apache و php که برنامه ای که در زیر معرفی کردم همه ی این کار ها رو انجام میده: 

 نرم افزار Xampp برای اجرای فایلهای PHP بر روی کامپیوتر های شخصی 

برای دانلود آن اینجا رو کلیک کنید.

وقتی این برنامه رو نصب کردید و اجرا کردید. یک آیکن در تاسک منیجر میاد که با دابل کلیک روش برنامه باز میشه برای اینکه بتونیم از این برنامه استفاده بکنید باید در قسمت mysql و Apache روی دکمه ی start کلیک کنید. و صبر کنید نوشته ی سبز رنگ Running بیاد.بعد مرورگر خود را باز کنید و در قسمت آدرس این آدرس رو بنویسید: http://localhost می بینید که صفحه ای باز شد. 

بعد کد php را که با نام مثلا : test.php است و  قبلا نوشتید و می خواهید در کامپیوتر خود امتحان کنید رو در پوشه ی htdocs این برنامه به آدرس :F:\xampp\htdocs قرار دهید.F درایوی است که این برنامه رو داخل آن نصب کردید. و سپس برای امتحان کردن آن به این آدرس بروید: 

http://localhost/test.php 

 

می توانید این کد ها را در فایل test.php قرار دهید: 

<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>

<?php

print("<B><CENTER>Hello!</CENTER></B>\n");

?>

</body>

</html> 

برای ایجاد دیتابیس و جدول در این برنامه اینجا را کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

آموزش ساخت آمارگیر برای سایت

من خیلی ها رو دیدم که بلد نیستن برای وبلاگ یا سایتشون یه آمارگیر بسازند برای همین تصمیم گرفتم طربقه ی ساخت یه آمارگیر رو در این وبلاگ آموزش بدم.

برای ساختن آمارگیر می تونید از سایت های مختلف استفاده کنید پیشنهاد من سایت وبگذر هست. به آدرس  http://www.webgozar.com  برید و روی دکمه ی قرمز رنگ که نوشته عضو شوید کلیک کنید و در پنجره ی باز شده ایمیل خودتون رو وارد کنید و دکمه ی ارسال ایمیل تایید رو بزنید برای ایمیل شما یه دعوت نامه ارسال میشه ممکنه این ایمیل برای پوشه ی spam ارسال شده باشه ، بعد روی لینکی که براتون ارسال میشه کلیک کنید و مشخصات رو وارد کنید و بعد از ثبت نام به سایت وبگذر برید و در قسمت ورود کلیک کنید و ایمیل و پسورد رو وارد کنید شما می تونید در قسمت ایجاد شمارنده ی جدید کلیک کنید این قسمت کاملا معلومه تعداد رقم ها رو می تونید 5 انتخاب کنید اگه می خواید کسی آماروبلاگتون رو نبینه در قسمت نتایج آمار خصوصی باشد رو انتخاب کنید و در پایان ایجاد شمارنده رو بزنید به شما یه سری کد میده که باید این کد ها را در قالب وبلاگتون وارد کنید سایت بلاگفا خودش یه قسمت برای این کار داره در قسمت تنظیمات وبلاگ بلاگفا می تونید ببینید. ولی بلاگ اسکای باید در قسمت ویرایش قالب وارد کنید( شما می تونید خبرنامه نظر سنجی هم ایجاد کنید.) سعی کنید قبل از اینکه توی قالب وارد کنید اول کد ها رو توی برنامه ی  Notepad ویندوز بریزید و بعد با قسمت find به جستجوی آن قسمتی که می خواهید کد رو بریزید بپردازید .قرار دادن این کد ها توی قالب شاید یه کم سخت باشه اگه نتونستید باهام اینجا تماس بگیرید .
اینم یه آمارگیر دیگه :www.persianstat.com  

راه حل مشکل در بلاگ اسکای

یکی از دوستان گفته بود من برای اینکه آمارگیرم رو توی قسمت قالب درست تنظیم کنم و آن را در قسمت منو ها درست وسط قرار بدم از این کد استفاده کردم ولی کار نکرد مشکلم چیست؟ 

 

<p align = "center"> کد آمارگیر </p> 

 

جواب : اگه کد های قالب وبلاگتون رو دیده باشید از <p> استفاده نکرده اند و از <div> استفاده کرده اند.یعنی شما باید کدتون رو به این صورت تغییر بدید: 

 

<div style="text-align:center"> <div style="margin-right:aouto;margin-left:auto;">کد آمارگیر </div></div>

این یک روش استاندارد است.

معرفی سایت به گوگل

من توی پست های قبلی ام طریقه ی معرفی سایت یا وبلاگ رو به گوگل آموزش داده بودم ولی تازگی متوجه شدم خیلی ها هنوز بلد نیستند این کار را انجام بدهند برای همین تصمیم گرفتم در این پست آموزش بدم. البته برای تبادل لینک هم نظرم اینه که اگه با سایت هایی تبادل لینک کنید که به گوگل معرفی شده باشند رنک سایت شما در گوگل بالا می رود یعنی مطالب وبلاگ شما بیشتر در دید گوگل قرار می گیرد. 

طریقه ی معرفی سایت یا وبلاگ به گوگل : 

۱) به این آدرس بروید: http://www.google.com/addurl 

۲) در قسمت URL آدرس سایت با وبلاگ خود را وارد کنید. 

۳)  اگر گوگل شما زبانش فارسی باشد در پایین این قسمت نوشته شده است نظرات و اگه انگلیسی باشد نوشته شده : comments در این قسمت شما می توانید موضوع سایت یا وبلاگ خود را به زبان انگلیسی یا حتی فارسی وارد کنید. 

۴) در زیر این قسمت تصویری است با اعداد یا حروف که باید این اعداد یا حروف را در کادر زیر آن وارد کنید. 

۵) دکمه ی زیر آن را کلیک کنید. در این حال صفحه ای باز می شود و پیام Thank you به شما می دهد که یعنی عملیات با موفقیت انجام شده است. شما باید 9 روز صبر کنید تا سایت یا وبلاگ شما به گوگل معرفی شود.  

با سایت زیر هم می توانید سایت یا وبلاگ خود را به 123 موتور جستجوگر معرفی کنید.  

http://www.openlearn.ir/submiter/

راههای افزایش بازدید از وبلاگ و وبسایت

من در یکی از پست ها در این وبلاگم یکی دو تا از راههای افزایش بازدید رو  که برنامه نویسی بود گفته بودم الان هم می خوام بیشتر توضیح بدم: 

۱) افزایش تبادل لینک : اگه هر چی با وبلاگ ها و وبسایت ها تبادل لینک کنید البته با اونهایی که به گوگل معرفی شدن باعث میشه وب شما بیشتر در دید موتور های جستجوگر باشد. و البته بهتر است با سایت های پربازدید تبادل لینک کنید.

۲) استفاده از لینک باکس : لینک باکس به شما کمک می کند تا بدون تبادل لینک و به راحتی لینک وب خود را در چندین سایت و وبلاگ به صورت خودکار لینک کرده و به نمایش بگذارید. 

سعی کنید از لینک باکس های پربازدید استفاده کنید. 

۳) مشغول : لینک وب شما باید ذهن بازدیدکننده رو به خودش مشغول کند مثل : رقیب جدید گوگل !!!؟؟؟ 

بازدید کننده اول تعجب می کند و بعد براش سوال پیش میاد و وسوسه میشه ازش بازدید کنه. 

۴)  علاقه : در وبلاگتان اگه از مطالبی استفاده کنید که دیگران خیلی علاقه دارن خوب است ، البته شما هم باید به آن مطالب علاقه داشته باشید تا بتوانید مطلب بنویسید. 

می تونید به این لینک بروید و تا ببینید بیشترین بازدید از چه مطالبی صورت گرفته است در این لینک از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ مطالبی را که بیشترین بازدید را داشته اند نوشته شده است. 

 www.google.com/press/zeitgeist

۵) استفاده از سرویس  Rss Feeds : که باعث میشه بازدید کنندگان به راحتی از به روز شدن وب شما مطلع شوند.می توانید به بازدید کنندگانتان استفاده از این سرویس را هم آموزش دهید. برای این کار می توانید به وبلاگ من مراجعه کنید. کد های ساختن این قسمت را هم به زودی در وبلاگم خواهم گذاشت. 

6) کم کردن حجم سایت: از عکس پر حجم و مطالب دیگه که باعث دیر لود شدن سایت و خسته شدن بازدید کننده می شود بپرهیزید. چون سرعت اینترنت ایران هم پایین است.مطالبی چون عکس ، فیلم ، کدهای اضافی ، آهنگ زمینه ی وب باعث دیر لود شدن سایت می شود. سعی کنید حجم عکس را کم کنید و یا به وبلاگ لینک کنید.

7) زیاد مطالب را طولانی نکنید: چون بازدید کننده خسته می شود سعی کنید خلاصه تر بنویسید. برای همین من دیگه ادامه نمی دم تا در پست بعدی ادامه ی راهها رو براتون بگم.